Kamp Mot Kamphundsägare

Tuesday, July 04, 2006

Mördarhundar!

Nu är det på tiden att vi gräver upp stridyxan mot kamphundsägare!!!

Dessa fruktansvärda känslokalla personer som plågar sina hundar att bli dödsmaskiner. Dessa hundar har ett fruktansvärt liv av lidande under hela sitt kortvariga liv. De måste lära sig att döda för att inte bli dödad, under hugg och slag, ja ren misshandel blir de ett vapen för deras ägare.

Det är ju inte bara kamphundarna som far illa, de stjäl småhundar och andra djur för att använda dem som bete till sina monster. Det är inte så svårt att få en kamphund att anfalla, svårigheten ligger i att få dem att döda. Då använder de sig av små oskyldiga försvarslösa djur så att deras hundar ska lära sig att bita ihjäl andra.

Folk som bor i områden som dessa personer finns i vågar inte gå ut efter mörkrets inbrott, de undviker också de värsta ställena. Ingen vågar lämna sin hund obevakad, de bryter sig t o m in i bilar och stjäl hundar. Har fått veta att de kan bara komma fram till folk med hund och försöka ta den direkt.

Ska vi låta dessa ryggradslösa kräk ta över vårt samhälle!

Ska vi Svenskar verkligen acceptera detta? Jag vet att svenskar flyttar från dessa områden eller vägrar att flytta in.

Ska vi forsätta att fly så att de kan ta över helt och fullt?

Dessa personer, vill inte kalla dem för människor, har inte rätt att existera på jorden. Hatar man djur så mycket och bara vill tjäna stora pengar på både djurs och människors lidande så har man inte rätt att leva bland oss.

Alla som har blivit av med sina små älskade hunder har lidit fruktansvär mycket. Man har ingen aning om vad som har hänt ens hund. Jag fick min lilla hund stulen i Västerhaninge för snart en månad sedan. Jag hade ingen aning om att det fanns mycket kamphundar där. Definitivt ingen aning om vad som sker med kamphundar och deras ägare. Den ångesten, fruktan, hatet, sorgen går inte att beskriva, jag kände mig så maktlös. En enorm overklighetskänsla som fick mig att tappa fattningen drabbade mig. Det kändes som om jag levt i en glasbubbla och helt plötsligt fick verkligheten abrupt kastad i ansiktet på mig. Kan världen verkligen vara så hård och känslokall....

Nu hade vi en fantastisk tur och min hund hade änglavakt, vi fick tillbaka honom efter 2 veckor. Han mår bra och har klarat sig fint.

Men nu är min heliga vrede uppväckt. Jag ska driva detta så långt jag förmår och hoppas att jag får många med mig. Det är dags att rensa i träsket.

Jag önskar av hela mitt hjärta att alla ni som läser detta vill stödja mig i min kamp mot kamphundägarna. Tillsammans kan vi uträtta stordåd.

Jag vill att det ska införas obligatoriskt hundkörkort.

Alla som föder upp hundar måste kontrolleras noga och bli godkända. Något slags intyg att de får föda upp hundar och att de bara får sälja hundar till personer med hundkörkort.

Jag vill att vi ska ha djurpoliser som kan åka runt och kolla uppfödare och körkort. Det är inte bara hundar som far illa i vårt samhälle.

3 Comments:

  • Mycket bra blogg! Fortsätt på det spåret - du driver en viktig fråga. Jag ska länka dig från min blogg.

    Mvh

    Fröken Sverige

    By Blogger Fröken Sverige, at 7:51 AM  

  • Den farligaste hunden världen skådat

    För ett par år sedan visades en serie program om hundar på TV. Det var några program med betoning på s.k. kamphundar, som alla farit mycket illa hos sina förra ägare.

    Institutionen som var belägen en bit utanför Paris hade till uppgift att omplacera de inackorderade hundarna till familjer med mycket stor hundvana. Det säger sig självt att uppdraget inte alltid var så lätt.

    Fortsättning följer på länken Värstingarnas Olle

    By Blogger Max Hobstig, at 4:25 AM  

  • skitbra blogg...
    min kusin ahr en så kallad pitbull...
    som är tränad för kamp...
    men som inte har blivit så söndertränad i huvudet...så att hon endast använder det för att försvara sej...och sin ägare...vilket hon har räddat hans liv på att kunna...

    även en pitbull är värd ett vettigt och värdigt liv...och de SKA inte ses som "bara en kamphund" som ska undvikas, skjutas utan anledning...ja hur var det med diskrimineringen...

    förlåt...men jag blir bara upprörd när jag läser att alla kamphundar har fel i huvudet och är dödsmaskiner...
    det är inte hunden...det är ägaren...

    /stolt blivande "kamphundsägare"

    By Blogger Itchy...I'm noone special...., at 3:59 PM  

Post a Comment

<< Home