Kamp Mot Kamphundsägare

Friday, November 03, 2006

Eskil Erlandsson!


Heter vår nya jordbruksminister.



Jag har skickat ett mail till honom för att höra vad han har för nya ideér om hur vi ska komma tillrätta med problemen. Kopierar in det jag skrivit till honom.

"Hej!


Önskar dig lycka till på din nya position...


Jag har flera hjärtesaker angånde de hundproblem som finns runt om i Sverige, mest i södra delen.


Har du en bra plan om hur kamphundsproblematiken ska lösas???


Jag önskar att det ska införas hundkörkort och lämplighets tester för alla hundägare.


Att hunduppfödning endast får ske under kontrollerade former, vilket innebär att man måste vara godkänd för att bedriva avel. Även privatpersoner bör kontrolleras som får valpar.


Djurpoliser eller dyligt som kan ingripa när djur lider utan att det hinner gå lång tid.

Våra djur har lika stora rättigheter som vi människor att ha ett bra liv.
Kom nu inte med ett svar om att detta är ett litet problem och om man jämför med andra länder så har våra djur det bra. Jag köper inte ett sådant svar. Om ingen tar tag i djurens rättigheter så kommer det bara att bli värre med åren. Vi bör istället höja våra krav och bli förebilder för hela världen.


Vi människor klarar oss inte utan djuren och de skänker oss mycket glädje. Det är vår skyldighet att ta hand om dem så att de också kan njuta av livet.


Jag hoppas att du kan ge mig vettiga svar och inte komma med massa undanflykter och tomma vackra ord."

Jag återkommer när jag fått svar av honom!

Jag uppmanar alla som har lust och ork att maila till honom också, man gör det via hemsidan.

http://www.regeringen.se/sb/d/7465

Vi får inte ge upp!!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home