Kamp Mot Kamphundsägare

Saturday, November 25, 2006

SVAR!

Nu har jag fått svar av vår käre jordbrukdminister, kopierar in svaret här:

Jag vill med dessa rader tacka för ditt brev och berätta att jag har tagit del av dina synpunkter angående s.k. kamphundar. Som du kanske vet tillsatte den förra regeringen en särskild utredare med uppgift att utreda problemen med farliga hundar och bristande ägaransvar. Utredningen har presenterat sitt betänkande Hund i rätta händer – om hundägarens ansvar (SOU 2003:46) och vi arbetar nu aktivt inom Regeringskansliet med frågan.

Med vänlig hälsning Eskil Erlandsson Jordbruksminister


Det var inte riktigt det jag hade hoppats på men det är ju i alla fall något på gång. Jag får maila honom igen och höra när de har något att komma med. Om vi tjatar så kanske beslutet kommer fortare.

Det finns några hemska artiklar igen:

http://sydsvenskan.se/skane/kavlinge/article198164.ece

0 Comments:

Post a Comment

<< Home